BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, January 26, 2012

KEK BATIK :)

tgk tajuk pon da tau.. aku nak cite pasal makanan .. (best friend aku skrg nih ).. hmm .. sebenarnye bukan kek batik tapi bskut batik ,, kenape ye aku cakap camtuh ?? sebab nye kalau kek mesti lembut tapi biskut batik aku ni keras ,, :) sebenarnye x de plan pon nak buat biskut batik nih ,,, pada suatu pagi yang indah ,, dalam pukul 10 pagi kot ,, aku pon dengan senang hati nye mengunyah biskut marrie ,, kunyah punye kunyah ,, terimbau kenangan kat kusess :) kalau dulu batak sungguh kalau ade orang jual biskut batik ni .. ade yang jual 50 sen ade yang jual 1 ringgit .. sanggup berebut nak akan bende alah ni,, (buda asrama ,, jual pae pon laku ) ,, ok bebalik cite tadi.. aku pon dapat idea ,, barang barang pon cukup apa lagi.. masuk dapur la aku pagi tuh :) haaaa! sambil sambil buat tu tringat kak nawa ... budak budak wira ingat x ?? time f1 kite patah patah kan biskut marrie n die ajar camne nak buat kek a.k.a biskut batik ni.. menggunakan kemahiran yang ade , aku pon sediakan la bahan bahan nye :)
biskut marrie
milo
susu
saturated fat a.k.a margerine
so .. aku pon start bekerja :) pang pong pang pong .. setengah jam kemudian da siap.. aku pon letak atas dulang n sejukkan atas meja ,, tibe tbe dapat satu idea nakal .. aku masukkan dalam fridge n tunggu semue orang balik uma ,, doa doa x de orang bukak fridge ,, tepat skali jangkaan aku  x de orang pon bukak fridge, sebab my mom balik tros tdo jap smntra tggu my ajiq mandi .. then my mom bangon n ktrg get ready untuk amek irah kat SHAH PEKAN ,, kitorang lunch kat A&W n sampai rumah pon da petang .. still x de orang yang bukak fridge tu ,, aku ape lagi tros kluarkan resepi aku tuh ,, :) ALHAMDULILLAH . sedap :)
weee *_*... x sia sia kak nawa ajar :)  see ,, sape kate dok kat asrama x boleh blaja masak :) so my family impressed with me :) haha :) lepas ni aku akan kembali ingat ape jue resepi yang aku blaja time stiap kali gerai selama 5 tahun hidup kat asrama tercinta :) kusess always in my heart :D

0 comments: